ala kurdistan
Ey Reqîb

Öcalan'a saldıran küçük adamlar - Ferda Çetin

 

Bir Newroz daha geçti. Ama ne geçiş!

Güvensizlikleri, soru işaretlerini, kötülük, çirkinlik ve muğlaklıkları önüne katarak silip süpüren bir mart seli...

Kürtlerin yaşadığı her yerde, birbirini tamamlayan kitlesel Newrozlar, son kırk yılın en büyük gösterileri, Amed ise zirveydi. 

Gösteriler içeriği, çağrıları ve talepleri ile tam bir referandumdu. Kürdistan halkı, Kürt Halk Önderi Öcalan’ı ve PKK’yi desteklediğini topluca, herkesin göreceği ve anlayacağı bir dille gösterdi. 

KDP, YNK, Goran Hareketi, Öcalan’ı ve PKK’nin başlattığı yeni süreci desteklediklerini resmi açıklamalarla duyurdular. Bu onay yeni sürecin ulusal birlik için de iyi bir adım olduğunun göstergesi. Böylece, Öcalan ve PKK’nin başlattığı yeni mücadele dönemi, Kürt halkı nezdinde onay bulmuş oldu. Süryani-Asuri-Keldani halkı adına Bethnahrin Ulusal Konseyi de çağrıyı destekleyerek, yeni sürecin tüm Ortadoğu halklarının umudunu büyüttüğünü açıkladı.

Ulusların kaderlerini tayin hakkı bir hak ise eğer ve bir halk da tercihini bu yönde kullanıyorsa, bu iradeye ve bu tercihe saygı duymak olağan bir hal alır.

Türk milliyetçileri, CHP, MHP, Aydınlık, Ergenekoncular bu sürece karşı.

Bazı Türkiyeli sol örgütcükler, bazı eski Kürt örgütler, eski Kürt örgüt yöneticileri, bazı eski PKK’liler de Öcalan’a ve  başlatılan yeni sürece karşı. 

Birbirine bu kadar zıt çevreleri bir araya getiren yegane tutkal hiç kuşku yok, Öcalan ve PKK düşmanlığıdır.

Türk devletinin geleneksel çizgisini izleyen birinci grup, Öcalan ve PKK’nin Türkiye’yi böldüğünü, son açıklamalar ve Newroz gösterileriyle de zaferini ilan ettiğini belirterek, Bağımsız Kürdistan’ın kapıda olduğunu belirtiyor.

İkinci gruptakiler de Öcalan ve PKK’nin Kürt halkını aldattığını, Kürt halkının birikimlerini heba ettiğini falan anlatmaktadırlar. 

Bu ikinciler Kürt halkının mücadelesi ile en küçük bir ilişkisi kalmamış; bazı eski Kürt siyasetçisi, PKK’den kopmuş bazı eski PKK yöneticisi ve kerameti kendinden menkul, "aydın" diye tanımlanan bazı tiplerdir. Bu tipler, 1998 yılında Öcalan kaçırıldığında da, 2004 yılında PKK yönetim krizi yaşadığında da yine böyle heveslendiler. Sandılarki Öcalan’ın etkisi kırılacak, PKK yönetim krizi yaşayacak, ardından da dağılacak. Böylece mücadele eden hiçbir güç kalmayınca herkes "eşitlenecek".

Mücadele eden tüm örgütlerin günün birinde yenileceği; özgürlük ve mücadelede ısrarlı her devrimcinin de günün birinde kendileri gibi sıradanlaşacağının umudu ile yanıp tutuşurlar. Ama o dönem PKK hakikaten büyük tehditler altında ve ciddi bir yönetim krizi yaşıyordu. Bugün ise yönetim birliğinin, örgütsel bütünlüğün ve halk desteğinin zirvede olduğu bir dönem. Bugün Öcalan ve PKK’ye saldıran bu tasfiye heveslisi insanların görmediği gerçek bu.

Birbiri ile hiç görüşmemiş, birbirini hiç tanımayan, birbiri ile kanlı bıçaklı bu "kader mahkumları"nın ortak paydası Öcalan ve PKK düşmanlığıdır. Bunların Kürt halkı ile halkın özgürlüğü diye bir dertleri de yoktur.

Bunlardan biri 1999 yılında geri çekilme olurken şöyle yazıvermişti: "Yazık bu hallere mi düşecektik. PKK gerillaları dere tepe dolaşarak teslim olacak karakollar arıyor. Şimdilerde ise, "Tutuklu Öcalan'la görüşme gerilla ve PKK için büyük bir tehlikedir. PKK yönetimi Öcalan tutuklu kaldığı süre içinde güçlendi. Öcalan bu gücü PKK’nin elinden almak istiyor" diyor. Kendi sefil ve yardıma muhtaç haliyle bu yeni süreci hiç kimsenin desteklemeyeceğini anlatıyor. Demek insanda ar duygusu kaybolunca kendi düştüğü konumu da unutup bu hallere düşüyor. İsveç’in, kucağında Kürdistan’ı ve Kürt halkını kurtarma reçeteleri hazırlıyor. Uzman, tarihçi, fikir adamı pozlarında. Daha evvel söylediklerini, yazdıklarını güncellemiş. Tatlı hayat kurbanlarının züğürt tesellisi. Ellerini ovuşturarak "belki bu sefer tuttururum" sefilliği.  

Hayatı yenilgiler tarihi olan bu "tip"lerin, ölmeden önce görmek istediği tek bir arzusu kalmıştır: Öcalan’ın ve PKK’nin yenilgisini görmek!

Bunlar öyle bayağı ve kalitesiz adamlardır ki Peru’daki Guzman için imza kampanyaları düzenlerken, Öcalan’ın özgürlüğünü değil de onun örgütü ile ilişkisini kesmesini önerecek kadar utanmazdırlar.

Toplumla, reel hayatla hiçbir bağı kalmayan ama hala kendisini örgüt sanan eski örgütçüler, eski solcular, eski siyasetçiler, eski PKK’lilerdir bunlar. Pusuda, hep fırsat kollayan ama hiçbir eylemde bulunmayan, sinsi ve düşkün tip! Bir kaç ay sonra, yeniden hiçbir şey olmamış gibi sus pus yerine oturan uyuşuk kişilikler…

Mücadelenin, yolların, zamanın ve rüzgarın artıkları…

Adaletsizliklere, haksızlıklara ve kapitalist sisteme karşı hiçbir kini, öfkesi, tepkisi ve savaşımı olmayan "radikal"lerdir. Küfrettikleri sistemin yardım kapılarında, maaş kuyruğunda fikir üreten düşünür(!)lerdir. 

İnternet başında radikal, klavye kullanırken keskindirler. Lakin basit ve herkesin yaşadığı bir hayatı yaşamaktan zerre kadar utanç duymayan, dünün dünyayı değiştirmek isteyen devrimcileridir bunlar. Kendilerine ait özgün bir fikirleri de, yeni bir düşünceleri de, geleceğe dair bir ütopyaları da, pratik bir mücadeleleri yoktur. 

Fikir ve söz ishali olmuş küçük insanlar bunlar…

Aslında bütün küçük insanların kaderidir bu durum. Çünkü küçük insanlar, büyük insanların fikir sancılarını kendilerinin karın ağrılarıyla karıştırırmış.

(ANF / yeniozgurpolitika)

Yorumlar

akil tutulamsi diyorum,örneklendir.dünyada baska örengi var mi?

 

Edit.: ROJAME ARKADAŞA.

Sayın Rojame, bizleri kınamışsınız ama durum bildiğiniz gibi değil. Doğrusunu söylemek gerekirse belirttiğiniz "tek taraflı yorumlar" yazılması benim de ilgincime gitti... KP editörleri, fikirlerin çatışmasına hizmet etmek için yorumların düzenlenmesine çok fazla enerji harcıyorlar. Ne var ki, "tek taraflı yorumlar" bizden kaynaklanmıyor. Mesele şudur ki, son günlerde "tek taraflı yorumlar" yazılıyor... İP adreslerinden ve mahlaslarından ortalama olarak tanıdığımız PKK hareketini  ve sn. Öcalan'ın duruşunu savunan arkadaşlar bile yorum yazmaz oldular. Son iki gündür tüm yorumlara baktım, hakaret ve küfür içermeyen tek bir yorum silinmedi. Onlarca yorumu da Ahlak sınırlarını aşan kelime ve cümleleri silerek yayınlamak zahmetine katlaştım. Sizin "kınamanıza" yanıt verirken bütün saygıdeğer okurlarımızı da bu konuda bilgilendirmek istedim. Selam ve hurmetler, H.Ş. 

Anlaşılan Öcalan ardılları ile misak i milli hayranllarına karşı olanlarla kavga yeni yeni başlıyor. sayın ferda çetin in yazısındaki öfke buna açık işaret ediyor: "tipler", "utanmazlar", "uyuşuk kişilikler", "küçük insanlr", "karnı ağrıyanlar", "sefiller"... Ne desen var bu yazıda. hakaret diz boyu. Anlaşılan PKK bundan böyle de kendini fikirler karşısında hakaretle, baskıyla, küfürle savunmaya çalışacak. Bu, halkı daha da parçalar. Sayın Çetin, kendisine gaz verip böyle yazılar yazdıranlara karşı biraz daha dirençli olabilmeli.

Tam aksinize, Ferda Çetînin belirtîği kişiler ve çevreler PKK ye ve Abdullah Öcalana hakareti dîze kadar getirmişler. çok yerinde bir yazı. milyonlarca insanin cahil yerine konulması kabul edilemez.

 

Cok seviyesiz cok düzeysiz bir yazi,, yüreyi Kurdistan askiyla  yanan, kayitsiz sartsiz  esaret altindaki bir   insanin,,Kürt   halk  adina , kürtlere bu kadar teslimeyeti,

 dayatmasina feryat figan eden  insanlari, kemalistlerle, chp ile,,  pkk nin yeminli  dusmanlariyla, ayni katagoride ele alip donemin ruhuna   kavramiyan pacavralar demek en hafif deyimiyle aymazliktir,Ahlaksizliktir..

Keske Pkk nin yayin organlari basini   halka acik olsada  bir cogu  elestirilerini o  sayfalarda  yapsalardi,, bunun olmiyacagin, buna izin verilmiyeceyini  en az sizde benim kadar bilirsiniz,  bu  tarihsel surec,, donemin ruhu  diye tabir edilen  Teslimiyet ruhu karsinda,,Kürt vede Kürdistanlilarin Feryatlari niye sizi   rahatsiz etti ?

Kürt  vede Kürdistan   halki icin  söz  soyleme,, endiselerini  dile  getirme  paylasma Niye   Pkk vede öcalan  düsmanlik olsun ?? o her  sart altinda  yaninda Oldugunuz öclanan   icin   hepimiz  bedenlerimizi siper ederdik  bir an dusunmeden tereddut etmeden. o  Insan icin   onlarca insan kendini yakti,, bedeninin atese verdi.

 O ne yapti  ilk Dusmanla  göz göze  geldiginde Annemde türk,,  firsat verin hizmete hazirim dedi,, Insandir sonucta  onunda korkulari olabilir, anlamak  gerek  dedi Kürt vede Kürdistan halki  yine desteyini esirgemedi.

Bakin  size öcalandan bir kac  örnek vereyim  ne kadar tutarli li oldugu noktasinda,, Avrupaya  cikarkene,, soyledigi su ,ülkede Partilestik,Ortadoguya ciktik Ordulastik,Avrupaya  cikarkene Devletleseceyiz..

 Malesef o  kara gün bütün Dünya  gericiligi,, somurgecileri bir oldu, alip  öcalan turk devletine teslim ettiler. bu  Seferde  Demokratik  cumuhriyetci oldu ,Kemalizmi  Kürtlere,Pkk ye sevdirmeye calisti, bir Ara Orduyla , bu isi cozecekti, Tayibe, cemate  tavir aldi.

 iklim deyisti rüzgar onlardan esince  bu seferde Kemalizme tavir aldi  Din  kardeslikten  dem vurdu,   vs vs  fazla  girmek istemiyorum iste Öcalan  gerceiklikleri.  Taktik,  manevralar olacak,bir adim ileri  iki adim geriler olacak, bizimkisi hep geri  atiyor,, hepte anlasilmiyan kendisi oluyor Hz retleri

  Amma ilkelerden taviz verilmez,,  bir Lider  ,, bir öndere  bu duzeysizlik yakismaz,,öcalan demirel deyildir ,öcalan bir halk Lideridir,, onun icin bir Ulus, bir  halk ,Dünyanin 4 bir tarafinda    ayaklandi,  cunki öcalan Kürt  vede Kürdistan Halkinin Onuruydu ,Namusuydu.

 Kürt vede Kürdistan halki Mürtler toplulugu  deyil,,öcalanda bu Halkin Tanrisi deyil Elbette  endisileri elestirileri olacak zira öcalan dik durmadi, 14  yilik  Imrali pratiigi zikk zaklarla dolu.

 Öcalan  Siradan bir deyil,,  her sart altinda sahip cikalmali yine evet,,, Amma esaret altindaki bir insan, hele hele 14 yilik  zindan pratigide bu kadar olumsuz  olan bir  öclana,, bu halkin kaderi  teslim edilmez edilmemeli bu etik  te deyil,  insanide deyil , politik  bir tercihte olmaz olmamali..

 Kürt ,Türk,  barisi  safsatalarina sizler inana   bilirsiniz,, tarih  bir surec diye  Alip,, bu Halka iste önderlik Tc yi   icerde  yonetiyor,, Yönlendiriyorda derseniz ki  daha oncede demistiniz,

buna kendinizi inandira bilirsiniz, bu halkida inandira  bilirsiniz,,  buna karsi  elestirisel  gözle bakip endiselerini dile getiren yurtseverlerede bu kadar  duzeysiz vede cirkince yaklasmayin bari .

 Yeminli  Pkk dusmanlari kavraminida ilk kulanan biziz,, Pkk dusmani olmiyacagimiz kesin, ben  vede benimgi gibi düsünen,, binler,  onbinler, yuzbinler   var,, bizler  siradan Kürtler vede Yurtseverler  olarak endiselerimizi dile getiriyoruz..

  Sizler gibi kayitsiz sartsiz  Irademizi öclana teslim etmiyeceyiz,, Sizler Muritlikte esrar ede bilirsiniz,, Tanrilar,, Tanricalar  yarata bilirsiniz, bari bunu bütün Kürdistan halkina  empoze etmeyin,dayatmayin.

Pkk,  Kürt vede  Kürdistan halkin  onurudur,, serefidir,, en az sizler kadar bizlerde  bunun bilincindeyiz vede    yanindayiz,  bir halkin kaderi esaret altindaki bir Insanin iki dudagi arasina birakilmaz,, hele hele bu kadar  olumsuzluk vede 14 yilik  Imrali gerceyini ortadaykene..

Yusuf arkadaş çok doğru tespitte bulunmuştur yazdıklarının hepsine katılıyorum PKK bu halkın partisidir kimsenin babasının malı değildir

Sayın oratör Kurt ve Kürdistan davasını ipoteği altına almış gibi konuşuyor.Böyle küfre baş vurma psikolojisi olan insan,söyleyecek sözü kalmamış insandır.Kürdistan ve Kürt davasında bedel ödememiş Kürt hemen hemen yoktur.Diyarbakırdaki newroza bir ekip olarak bende katıldım.Ve benim gibi binlerce insan vardı.Ocalanın deli saçması açıklamaları bende ve benim gibi kişilerde şok etkisi yarattı.Arkasından bu deli saçması açıklamaları çok çiddiye alıp sonuçlara varmak,Kürt ve Kürdistan davasına ihanettir.Kürtlerin sansızlığıdır.Kürt ve Kürdistan konusunda baronlar vardır.Yanlız bu baronlar bedel ödemişler,yalnız bunlar her şeyi bilir,yalnız bunların konuşmaya hakkı vardır....Elbette Kürtlerin barışa herkesten çok ihtiyacları vardır.Ama bu bariş onurlu olmalı,gidilecek yolun belli olması önemli....Çete devletin kucağına otur, seni nereye götüreceğini bilme ve buna  Kürtler açısından tarihi çıkış de..Misakı-mili ruhunu canlandırmak sanki sayın Oçalan a kalmış....Kürdistan dağları yangın yerıyken,bu dağları erciyesle karşılaştır....Bunlar laf salatası değilde nedir?.....Biz çete devletini tanıyoruz.Bu devletin sofra artıklarıyla yetinecekseniz,Kürtlerin eli yakanızda olacaktır.....

Rojbash ez rastiki binem ziman Baw u Kaleme gotine

Dujmenen bawe naben dosten Lawe

Yane Kürtce tercümesi söyledir; babalarinizin düsmani sizinle ogullarinizla dost olmazlar

Burda Kürtleri Kast ediyorlar yane türkler bizimle dost olmazlar ne yazikki öcalaninin zamanin geldiginde tc Onuda  bir köseye atarlar gercek budur

 

Yil 1990 Hane bagimsiz Kurdistani pkk Kuracakti hane nerde

Yil 1999 Hane Federasyon Kuruyordunuz

Yil 2009 Demokratik özerklik

Yil 2013 demokratik tc cumhuriyeti kuracaklarmis buna ne kürtler nede türkler inanir

Nerde kaldi Bagimsizlik nerde Kaldi Kurdistani adi öcalanin mektubunda tek bir kelime bile Kurdistan hakkinda kullanilmadi bu büyük bir onursuzluktur buna alkislayan her kürt politikaci da o onursuzluga ortaktir

Tek solagan tanirim

Biji Kurd u Kurdistan, Yan Neman Yan Kurdistan

biji serek apoyle ne kürtce okullarda ögrenilir ne kürtce konusulur heryerde artik kürtler sadece türkce Konusuyorlar tipki benim simdi türkce yazdigim hem türkce yazaryorsunuz hemde türkce konusuryorsunuz Eyer Kurdistan kurulsa o zaman mceburen kürtce konusup yazarsiniz

 

Baska söze gerek yok

 PKK(KURD) GERİLLARI DAGDA OVADA SOĞUK SICAK DİNLEMEDEN ÖZGÜRLÜKLERİ İÇİN ELLERİNDEN GELENİ YAPIYORLAR, HAPSİTE OLSUN DIŞARDA FARK ETMİYOR YETERKİ KÜRDİSTAN KURULSUN DİYORLAR... ya bu kendine kürt muhalefeti ismini arıyan küçük insanlara ne denmelii? ... kim değerleri heba ediyorr?? hangi zındana baksan PKK, hangi dağa baksan PKK hangi siyaset desen PKK. daha söylicek sözünüz varmı ? (silindi- edit.)

ferda cetın ser diyor savas diyor. türke karşı dili 0,000001 sm olmus ferda kurde saldırıyor. kazan mubarek olsun. ama bu hezeyanlarınızdan bir seyler cıkmaz. itibarınızı kaybettiniz. sizi takip eden biri olarak soyluyom

Öcalan’

ı savunan büyük adamlar!

 

Öcalan’ı savunan "büyük" adamlar!

Geçen yazımda da belirtmiştim, birden bire özellikle PKK'den çeşitli biçimlerde ve tarihlerde ayrılmak zorunda kalmış ve buğünde işte çeşitli çalışmaları ile siyasetten kopmayan, süreçlere ilişkin görüş belirten kesimlere yönelik bir saldırı dalgasıdır başladı. 

Sürece karşı çıkanlar adı altında Türkiye’deki çeşitli kesimleri dillendirip onlara en ufak bir eleştiri yapmıyor. Sözü dönüp, dolaştırıp PKK’den ayrılanlara ve birkaç Kürt yazar çizerine getiriyor.

Kendisi, onların dile getirdiği hususlara düşünsel olarak yanıt verebilir, bu kapasitesi yok değil ama o küfür etmeyi ve aşağılamayı tercih ediyor.

Peki neden küfre başvuruyor? Neden bu insanların dile getirdiği eleştirileri teorik olarak çürütemüyor da (gücü yok!!!), aşağılıyor, küçümsüyor, hayatları ile alay ediyor. Demek ki şu anda küfürden başka dile getirebileceği bir şeyi yok. Kendisine bu süreci teorik olarak savunma görevi vermişler. Ama ne söyleyecek, İmralı’da ki anlaşmanın içeriğini bilmiyor. Orta Asya halklarını daha savunmaya kendini hazır hissetmiyor. Misaki Millinin esas sınırlarına ulaşması için yapılması gereken konferansı savunma gücünü kendinde bulamıyor.

Aslında kendisi de yeni süreci olumlayarak anlatabilecek politik kıvraklıkta değil. Geriye ne kalacak, Küfür etmek. En kolay yolu da insanları hemen Öcalan ve PKK düşmanı ilan etmektir. Çünkü insanları ancak bununla ikna edebilirler. Kim ne derse hemen yok bu Öcalan’ı sevmiyor, bilmem şu PKK düşmanı, düzen adamı, tatlı yaşam adamı (halkın parasıyla Avrupa’da kurumlarda rahat koltuklarında yaşayan kendileri değilmiş gibi) diye damgalıyorlar.

Örgüt içinde de sevmediğiniz her devrimciyi Öcalan karşıtı vb suçlamalar ile tasfiye ediyorsunuz. En kolay suçlamanız bu Öcalan karşıtlığı. İnsanları en kolay ikna edebileceğiniz suçlama bu.

Neden her şeyinizi, insanların sorgusuz, sualsiz kabul etmesini istiyorsunuz. Neden hiçbir düşünceye tahammülünüz yok. Sizin yaptığınız hakaretler ile insanların yazılarını karşılaştıralım. Kim saldırgan, kim teşhirci, kim provakatif?

Siz iktidar olsanız bu halinizle ne yaparsınız? İdam sehpalarını kurarsınız. Ortadoğu’daki baskıcılığın aynısını Kürt halkına karşı kopyalamışsınız. Türkiye’den istediğiniz o ileri demokrasiyi önce kendi içinizde ve Kürt halkı içinde uygulayın. Neden herkese ya bendensin, ya da karşısın ikilemi ile yaklaşıyorsunuz. Avrupa demokrasisini bile yeterli bulmayan kibirliliğinizle Avrupa’dan bile bir şey anlamıyorsunuz.

Devlete karşı uzlaşmacı, yaranmacı ama Kürtlere karşı aşırı kibirlisiniz. O kadar kibirlisiniz ki, kendi yaşamında olan insanları basit, sıradan, düzenin çarkında, kendinizi de dev aynasında görüyorsunuz. Herkesin yaşadığı yaşamı basit ve utanç verici diyecek kadar kendinden geçmişsin. Emek hareketiyiz deyip, emeği küçümseyecek, emeğiyle hayatlarını yaşayan insanları küçümseyecek kadar sosyalizm ve gerçek değerlerden uzaklaşmışsınız. Nede olsa yarın AKP ile bir çözüm olsa, kiminiz milletvekilliğini, kiminiz belediye başkanlığını, kiminiz gazete ve tv’lerdeki köşeleri kapmışsınız. Emek ve yaşam diye bir kaygınız yok. Peki, o yaşamlarından dolayı basit, sıradan gördüğünüz insanlara ne vereceksiniz. Kendinizi aristokrat onları da kul, sıradan basit gören anlayışla hangi demokrasiden bahsediyorsunuz?

Küfür ettikleri sistemin yardım kapılarında deyip insanları aşağılıyorsunuz da, size hayatlarını veren, size tüm emeğini veren insanlara siz ne yaptınız? Var mı sizde emeğin en ufak bir değeri? O sistem; onları küfürlerine rağmen bile besliyorsa, sizin iktidarınız olsa, size onca emek verenlerin bile en ufak eleştirilerinde darağaçları kurmayacak mıydınız?

Şimdide siyasal darağaçları kurmuşsunuz. Siyasal infazdır bu kadar saldırılar. Özelliklede bir dönem beraber her şeyinizi paylaştığınız, o "artık" deyip aşağıladığınız, bu mücadeleye bedel ödeyenlere neden bir anda saldırmaya başladınız. Bu paniğiniz nedir çok merak ediyorum.

Diyelim Kemal Burkay Türkiye’ye gittiğinden neden o kadar küfür ettiniz. Şiwan Perwer bir görüşme yaptı diye demediğinizi bırakmadınız. E onlar Misaki Millici de olmadılar. Ya birileri bir şey yaptığında neden hemen hain, kalleş, tırşıkçı oluyor da, siz daha beterini yaptığınızda neden büyük atılımlar, kahramanlıklar oluyor. Bunu yutmayanlara karşı da neden öfkeden kuduruyorsunuz. Yani herkes sizin gibi boş, tumturaklı slogancı olmak zorunda mı?

Newroz’lardan bahsediyorsunuz? Halk insiyatifi neden "Öcalan azad nebe aşiti şaşitiye"diye bir afiş sahnenin tam önüne ve Öcalan posterinin yanına astı. Hem de sahnenin tam karşısına, gözlerinizin içine soka soka. Giden tüm Türk yazarları bile halkın kaygılarından bahsettiler. Endişelerden bahsettiler. Peki kaygı ve endişe duyan bu halk mücadeleye destek vermiyor mu? Sonuna kadar veriyor ama kaygılarımız da var diyor. Bunu söyledikleri için hain mi oluyorlar?

Siz halkın bu kaygılarını gideremediğiniz için telaştasınız. Onun için herkesin susmasını istiyorsunuz. Şimdi sevinen Türk tarafıdır. Kürt tarafı ise bakmayın Newroz coşkusuna, bugün Fırat Anlı’nın da radikalde verdiği röportajda dediği gibi bir burukluk var. Fırat Anlı artık "sevinirken bile Türk tarafı ne düşünür kaygısı içindeyiz" diyor. Kandil’den Newroz mesajı verirken bile o kadar şaşalı bir törene ne gerek vardı. O kadar sert vurgulara ne gerek vardı? O mesajı halka okumak için yaptınız. Ama hangi ruh halinizle, silahları bırakmayı tartışırken, halka sert tonlarla askeri geçit töreni ile mesaj vermeye itti sizleri söylesenize.

PKK’den ayrılan insanlar sizin şamar oğlanlarınız değildir. Büyük çoğunluğu da onuru ve emeğiyle sizin tüm engelleme ve baskılarınıza rağmen hayatta kalma ve hayata tutunmanın mücadelesini veriyorlar. Sisteme tutunup onlara saldırma ahlaksızlığını yapmayınız. Onları kötüleyerek, karalayarak, itibarsızlaştırmaya çalışarak, kendinizi halka kabullendirmeye, politikalarınızı benimsetmeye çalışmayınız. Bunu PKK’den ayrılanlar üzerinden yapmayın.

Gidin Misaki Milli temelinde yeni ulusal konferansınızı Türk İslam senteziyle mi yaparsınız, Türk bayrağını yakında Roj TV’nin tepesine mi de asarsınız bu sizin bileceğiniz iş. Biz yinede üslubumuza, insanlığımıza dikkat edeceğiz, sizin gibi küfür edebiyatı yaparak insanları aşağılamayacağız.

" Belki birçok şeyimizi kaybedebiliriz ama bari insanlığımızı kaybetmeyelim sloganı ile yaşayacağız".

Azad Gewer

25/03/2013 08:21:27

HEK / Hassan Sabah kürt yorum camiasında bir fonomendir. HEKin bu yazıya bir yorumu olmalıdır. 

cetin efendi, Kürtele savaş, türkle barış mı diyor? Kürd halkı kendisinini geldigi yere kadar .... (silindi) 

bu kadar da yalakalık olmaz

 

 

 

Aşağıdaki iddialar doğruysa, ki belgeli olduğu söylenmektedir, o zaman Ocalana güvenmek intihar etmektir !

Sayın F.Çetin, aydın adam tarafsız olur, toplumu bilgilendirir ve özgeçmişi bu denli tartışılan birini kurdlere lider gibi yamanmktan vazgeçiniz, üstelik esaret koşullarında egemene hizmet sözü vermiş birini savunmak veya bu durumdaki sözde lideri eleştirenleri eleştirmek bir aydına yakışmaz. Unutulmaması gerekir ki ÖCALAN GÜVENİRLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR!! Aşağıdaki resmi belgeden alına  bilgiler de bunu gösteriyor.:!

Türk Hükümeti-PKK Görüşme Tutanağının Düşündürdükleri

"… Öcalan’ı ben öğrencilik yıllarından tanıyordum, korkak ve bencil biriydi. Buna rağmen onun böylesine rahat ve kendisinden emin bir tutum içinde olmasını aklım almıyordu. Ya ben onu yanlıș tanıyordum, ya da bütün bu gördüklerim oyundan ibaretti.

Üstelik kendisini çok ciddi bir yargılama süreci bekliyordu. Yürürlükteki yasaya göre idam cezası ile yargılanacaktı ve bu cezaya çarptırılması kaçınılmazdı. Türk yetkililerine göre o, yirmi dokuzuncu Kürt ayaklanmasının lideriydi. Yirmi sekiz ayaklanmanın liderini asan Türklerin onu affedecek değillerdi her halde.

Ortada, cevap bekleyen böylesine acil ve hayati sorunlar varken, onun sanki hiçbir șey olmamıș gibi “çözüm”den söz etmesi akıl alır șey değildi.

Ayrıca … Öcalan’la içerde barıș görüșmeleri yapan devletin, onun avukatları olarak bizlere karșı barıșçıl bir tutum içinde olması, gerekmez miydi?  Her Mudanya’ya geldiğimde bir ton dayak yiyordum onlardan. Bu ne biçim barıș, ne biçim çözümdü?

O ne kadar mahkeme ve savunma meselesini kapatmaya çalıșsa da, onun konușmasından fırsat bulur bulmaz konuyu yeniden açtım. Bunun üzerine bana, “Bu mahkeme göstermelik olacak. Ayrıca sizden mahkemede savcının yanında yer almanızı, ona yardımcı olmanızı istiyorum.” Bu siyasi bir dava, çözümü de siyasi olacak”, dedi. Sonra da, “Sizden esas olarak benim burada yürüttüğüm görüșmelere yardımcı olmanızı istiyorum.” diyerek konuyu kestirip attı.

“Savcının yanında yer almanızı istiyorum” sözünü duyunca yaşadığım ruh halini anlatmak için, “dona kaldım”, “șașırdım”, “çıldırdım” sözleri yeterli olmaz. Hiçbir sanık söylemedi bu sözü. Onun gibi devlete karșı yürütülen bir savașa liderlik yapmıș biri hiç söylemez, söyleyemezdi bunu. Onların adamı bile olsa söylelememesi gerekirdi. Ama Abdullah Öcalandı bu, söyledi ....

…….

Size diyeceğim șudur: bu devletin verdiği söze güvenmeyin. Kürtlere verdiği hiçbir sözü tutmadı bugüne kadar. Kürt liderlerine hep aynı oyunu oynadı: önce sözler verip istediğini onlara yaptırıyor, iși bittikten sonra da verdiği sözleri unutup onları asıyor. Şeyh Said’e bunu yaptılar. Dikkat edin aynı șeyi size de yapmasınlar.

İzninizle yeri gelmișken Şeyh Said’in öyküsünü anlatmak istiyorum size.”

Dikkatle beni dinliyordu; “Dinliyorum anlat!” dedi.

Öykü bir hayli uzundu, vakitse bitmek üzereydi. Bu yüzden de bașladım motor gibi anlatmaya.

Şeyh Said yakalanarak Diyarbekir cezaevine konduktan sonra yanına, onu yargılayacak mahkemenin üyelerinden Ali Saip (Ursavaș) gelir. Kerküklü bir Kürt olan Ali Saip, Şeyhe, onun durumuna çok üzüldüklerini, ancak ortada bir isyan ve yüzlerce ölü olduğu için, bir șey olmamış gibi de davranamayacaklarını, buna rağmen bu olayı en az hasarla kapatmak istediklerini, bunun içinde kendisinin de onlara yardımcı olması gerektiğini söyler. Şeyhten yapmasını istediği șeyler șunlardır: mahkemede isyanı, Kürt milli emelleri için değil, İslami nedenlerle çıkardıklarını ve bunu yaparken de bazı islami gazetelerin yaptığı yayınlardan etkilendiklerini. Şeyh bu șekilde ifade verirse, kanun gereği kendisine idam cezası vereceklerdi, ama bunu müebbet hapse çevirecek ve kendisini Edirne’ye sürgün edecekler, iki yıl sonra da çıkaracakları af kanunuyla kendisini serbest bırakacaklardı. Hatta çıktıktan sonra kendisini Hınıs’a gelecek, birlikte kuzu çevirip yiyeceklerdi. Seyh Said, Ali Şaip’in devlet adına verdiği bu söze güvenerek mahkemede onların istediği ifadeyi verir. Ancak devlet ona verdiği sözü tutmaz. Verdiği ifadeden sonra Şeyh’e verilen idam cezası müebbet hapse çevirmeyen mahkeme, o arada yürürlüğe konan bir kanunla kararı temyiz hakkı ellerinden alındığı için, aynı gün onu ve arkadașlarını idam ederler. İnfaz, Şeyhin hücresine gidip, kendisiyle pazarlık yapan Kerküklü Kürt hakim Ali Saip tarafından gerçekleștirilir. Şeyh Sait ve arkadașları gece yarısı ve cezaevinden alınıp “siyasetgah”a götürülürken Ali Saip’i çağırtır ve acı bir gülümsemeyle ona serzeniște bulunur: “Hani Ali Bey, söylediğiniz ifadeyi verirsem vereceğiniz idam cezasını müebbet hapse çevirecek, beni Edirne’ye sürgün edecektiniz, iki yıl sonra da “affı umumi” çıkarıp beni bırakacaktınız, ondan sonra da Hınıs’a beni ziyarete gelecek, birlikte kuzu çevirip yiyecektik?” diye sorar. Ali Saip ona șu cevabı verir: “Yüzlerce vatan evladının ölümüne neden oldun, senin için bu ceza bile az.”

Abdullah Öcalan sözümü kesmeden dinlemiști beni. Bu arada görüșme süresi de dolduğu için, bir șey söylemeden çekip gitti.

Bir sonraki görüșmemizde diğer avukatlarla konuștuktan sonra, sitemkar bir ses tonuyla “Ahmet!” diye seslenerek, “Geçen görüșmede anlattığın öykü yukarıdakilerin hoșuna gitmemiș. Bir daha böyle șeyler anlatma bana!” diyerek beni uyardı.

Meğer benim, ben Şeyh Said’ten, idamdan söz edince Abdullah Öcalan paniğe kapılmıș ve hemen, cezaevi müdürünü çağırtarak ona, DGM savcısına söyleyin, Kendilerine verdiğim ifadede eksik bıraktığım hususlar var, gelsin o konularda ek bir ifade vermek istiyorum, der.

…..

Abdullah Öcalan savcıya verdiği altı sayfalık ek ifadeye gelince tam bir ......... Öcalan savcıya, kendisiyle Seyh Said arasında benzerlikten söz edilmesinin yanlıș olduğunu söylüyordu. Şeyh’in İngilizlerin adamı olduğunu, ülkeyi bölmek istediğini, kendisinin ise herhangi bir dıș gücün adamı olmadığını ve hiçbir zaman ülkeyi bölmeye çalıșmadığını söylüyordu. Abdullah Öcalan ayrıca, Kürt sorunu diye bir sorunun olmadığını; çünkü, Kürtlerin bütün haklarının verildiğini, vakıflarının, derneklerinin, enstitülerinin, partilerinin olduğunu, ana dilleriyle gazete çıkardıklarını, söylüyor ve en sonunda da “Kürtler daha ne istiyorlar!” diyordu.

Bugünmüș gibi hatırımda, ifade tutanağını Hasip Kaplan gidip Ankara’dan alıp getirmiști; getirirken de koșarak bana gelmiști. Elindeki ifade tutanağını salladıktan sonra bana uzatan Hasip Kaplan ağzından köpükler saçarak, “Al sana ihanetin belgesi!” demiști. Hasip Kaplan’ın bunu söylediğinde çıkardığı o kendine has davudi ses hâlâ kulaklarımda.

Hasip Kapla’ın verdiği altı sayfalık ifade tutanağını okurken aklıma Abdullah Öcalan’ın, birkaç gün önce kendisiyle görüșürken bana, “devlet yetkilileriyle görüșüyoruz” sözü gelmiști.

İfadeyi hemen okudum sonra içimden, “Kürtler için bunları söyleyen bu adam onlar adına içerde neyi görüșüyor acaba? diye sormuștum kendi kendime.

PKK’liler utançlarından bu ifadeyi saklıyordu. Ben ise tam tersine fotokopi yaparak, her gelenin eline bir nusha verip gönderiyordum. Bununla da kalmamıș, o sıralar Serbesti dergisinde tıpkı basıp yayınlamıștım..."

 

Av.Zeki Okçuoğlu

sayın zeki okçuoğlu kürtler için ne yaptınız?.......... kürtler eski kürt değil bunu asla unutmayın! apo gene şanla şerefle kürtlerin kabinde olacak .......

ben uzun zamandan beri yorum ekliyorum bir cok yazinin altina bu sistamatik beyanet aciklanmadan ben süylemistim biz bu günlerdi mi görecektik gel görki bagimsiz özgür birlesik kürdistan kürtler tarafinda kürtlere yasaklandigi günleride gürdük artik gam yemem diyorum, asinda bu kücük insan dedigin insanlarin bir cogu ya sakat ya yillarini kürt özgürlük mücelesinde halki icin emek verimis olan insanlar olduklarini görmiyor,sayin ferda bu halkin vijdanidir kimse buna inmayanlar bunu anlmazlar bunlar yürtsever kürtlerdir artik silahlar degil fikirler konusun deniniyor yazin bu denkleme hic oygun düsmiyor kendinize gelin bu halkin emegine saldirmayin ayip yasiksmadi size bu endislerini dile getiren insanlari bir cogu emek sahibi insnalardir siz yününüzü fasist cepheye cevir ayip sana yakismaz bir mazlumluk rolunu östlenmissiniz senin kivarak zeki olduguna sahid olmus bir insan kürt ulusal kurtulus mücedelenin neresinde mili misaki sinarlar var bunlar ne anlama gelir bunlar acikla bizlere tc kimdir gesmisi, nedir bize aciklarsan iyi olur sayin ferda cetin burda basta endislerini dile getiren tüm asil kürt yürtseverleri yürekten kutlarim bu öngürülerinden dolayi. bu bir aile meslesi degil kimsede asiret rayizi felan degil biz kürtler türklerin denetminde olan bir kisiye mecbur edenler düsünsün ..

pkk e ve kürt hareketine karşı olan bir çok kesim saymışsınız anlayabildiğimiz algılayabildiğimiz günden beri hareketin yannındayız bizi hangi kategoriye koyacaksınız.insanlar eleştirdiğinde sorguladığında ya saldırarak ya hakaret ederek ya da siz siyasi ve stratejik olarak derin düşünenemz diye geştiremezsiniz bizimde sorgulaya,eleştirmeye hakkımız var.bu .bu hareketin temelinde insanların eşit olduğu bir felsefe yatmaktaydı neden eleştiren sorgulayan insanlara küçük insanlar diyerek ötekileştiriyorsunuz küçük insanlarda olabiliriz sizin kadar popüler olmayabiliriz ama yanıldığıniz bir konu var büyük düşünebiliriz.gerçi büyük insan olmanın şartlarını söylememişsiniz.söylesenizde büyük insan olmaya mereklı değiliz olsun biz küçük insanlar olalım ama bizden öküçük düşünen olmamımızı beklemeyin büyük olan küçük düşüenen insan olmaktansa

 Hey Kel Kendine Gel!

Aslinda bu büyük adam hak ettigi cevabi degerli Kürdistanlilardan almis. O mnedenle kisa kisa...

1-Baskasini asagilayanin kendisi asagiliktir

2-TC'nin iyi buldugu. Kürd'e zarar verendir. TC'nin Kötü dedigi Kürd'e yarayandir. Tipki calmak hirsiz icin iyi, mali calinan icin kötü oldugu gibi.

3- Öcalan gibi tek bir adamin 40 milyonluk Kürd milletinin kaderini belirleye4n yetkili yapmaya calisan kim olursa olsun Düsman ajanidir. Kürd'ün kaderini yekünü Kürdlerden olusmus en azindan 40 kisilik bir Kürd kurulu tayin edebilir.

4- Ferda efendi Öcalan'i savundugu kadar neden acaba Kürd milletinin menfaatlerini savunmaz? Yoksa Kürd menfaatlerinmin TC menfaatleriyle catistigini bildiginden mi?

Yan Kurdistan yan Kabristan!

yaw ben bu silahsiz unsurun yazisina bir comment cekmishtim,güme gitti

neresini begenmediniz

anliyamadim

comment birazda abdullah-fetullah ikilisine yönelikti

berezowskidenmi bahsedelim yani

 

Edit.: Kurdistan'ın Özgür Sesi KP'de hakaret içermeyen hiçbir Kürd yorumu silinmez ve 'güme gitmez". Sizden veya editör arkadaşlarımızdan kaynaklanan bir yanlışlık olabilir. Tekrardan yazabilirsiniz. Saygılar. 

BENDE pkkliyim ama ilk kez baskanin bu yazisindan sonra aklima bu ne lahana bune tursu dedim malasef bu mektup bir teslimiyet mektubudur kurdistana zarar gelmesin diye susuyoruz cok zaman ama bu seferki biraz fazla geldi ben hic bir sekilde turklerle yan yana  ayni bayrak altinda yasamak istemiyorum

Yarin Ocalan Kurdlere, her sabah kahvaltidan once uc defa tekbir getirin, ardindan hazirola gecip turk andi okuyun dese, sanirim bu buyuk yazarimiz bize bunun Kurdler icin muthis bir strateji oldugunu ve hatta ozgurlugmuzun cabuklasmasi icin bu receteyi turk bayragi esliginde yerine getirmemizi tembihlerdi.

Saka bir yana, yazar bey meseleyi cok oriental ele almis. Bu mentaliteyle kendine ciddi bir kurumda is bulmasi cok zor olurdu. Her kurumun onune "Demakratik" kelimesini ekleyerek demokrat olunmuyor iste.

Sayin Ferda çedin ,

Zehirlenmişlere ,panzehiri wererek  iro  boş meydanı (gündemi) epeyce  şenlendirmiş.Klawye  weladseverler toplanmış iyice  xirede gelmişler.Ne Kurdistan dağlarına sığarlar nede amedin darqapı meydanına..Nenede olsa si-ber alemdeyiz.

Bu "yazar" çok ... (silindi - Edit.) Keske Kurdistan-Post bunu yayinlamasaydi çunku bu ne bir fikir ne de bir dusunce. Kin ve dusmanlik kokuyor. Bu zatin "dusuncesi", "gozlerinizi kapatin gorevinizi yapin", "ulkeniz, halkiniz, hakkinizla iligili sesinizi çikarmayin, konusmayin, fikir yurutmeyin, baskan zaten bunlarin hepsini yapiyor".

Turklerle barisirken Kurdleri ezmek, susturmak, beyinlerini parçalamak istiyor. Ama, su baskanlik seçimi geçsin, Erdogan uçaklarini ve ozel timlerini gonderince "vay efendim, bu akp var ya, bu akp hegemonik olmak istiyor" diye hiç utanmadan, yuzu kizarmadan yazmaya devam edecek. Daha iki yil once yaptigi gibi. 

PKK'nin de yorulma, yenik düsme hakki var. Hic kimse PKK' yi zorla savastiramaz. Ancak bu politik yenilgiyi de bize "tarihi bir gelisme" olarak yutturmasinlar. Bir de bunu saldirgan ve küfüfür dolu bir dil ile hic yapmaya kalkmasinlar... Ferda Cetin caresiz olabilir, ama bu caresizligini kürdlere saldirarak giderme hakkina sahip degil. Basini duvara vurabilir, örgütüne isyan edebilir, sessizlige gömülüp "biz nerde yanlis yaptik?" diye düsünebilir...

Sayin Kurdistan edid/leri., yeni tek taraflı yorum politakanız'dan dolayi size ,kınama haqımı kullanarak yorumuma başlamak istiyorum.Hemde en üsülüce sizi içtenlikle kınıyorum.Zıd fikirler çatışmazsa, "reaktif " enerji doğmaz..Çoğu wext  fikri zıd yorum(-cu-)lara  da yer werilmesi gerektixini sawunan bahtsız biri olarak diyorumki ,demekki dünki  kurdlerin makus talihi we tarihi  çarkı neyse iro yansımaları da geleceğimizi o denli sönük ışıkıyla  etkisinin altına alarak şekillendiriyor.Görüyorumki dünkü QAŞO serihildan yapan  merxaslarımız iro bir birlerinden adeda heyifhildan almaya çalışıyorlar.. ee bunlarıda kınamazsam ,dünya yaşamı bana dabin haram olsun..

Çünkü anladıxım qadar,kurd tarihi hep kurdler arası serihildan we heyifhildanlarla heder edilerek KURDİSTAN SÖMÜRÜLMÜŞ.

İro şunda  öncelikle ,yorumlarıyla heyifhıldan'a yeltenenlere dilim döndükçe karşılık wermeyi insani bir borç bilirim.

Çünkü yalan söylüyorlar.Öncü Kurd kurumlarının(bdp-pkk-qandil-apo-dtk- hpg -pyd-pjk we daha önemlisi kurd kadın örgüdü  wardı ismini untm.jinemerxas deyim ) gölgesine sıxınarak hem kendilerine özgürlük bekliyorlar hemde saldırıyor-lar.

Kurdistan ın dörd parçasında da henuz ,bağımsız kurdistan sawunuculuğunu yapan hiç bir siyasi pardi-oluşum yok dur.Ee kurun merxaslar saldırmayin.Kuzey kurdistan eyelaedinde Federastyosyon mu istiyorsunuz onu sawunan siyasi partide war gidin DESTEKleyin kurun elinizi kıranmı war ?Hee yoksa elinizde QANQIRANMI WAR..

 

Edit.: Sayın Rojame, bizleri kınamışsınız ama durum bildiğiniz gibi değil. Doğrusunu söylemek gerekirse belirttiğiniz "tek taraflı yorumlar" yazılması benim de ilgincime gitti... KP editörleri, fikirlerin çatışmasına hizmet etmek için yorumların düzenlenmesine çok fazla enerji harcıyorlar. Ne var ki, "tek taraflı yorumlar" bizden kaynaklanmıyor. Mesele şudur ki, son günlerde "tek taraflı yorumlar" yazılıyor... İP adreslerinden ve mahlaslarından ortalama olarak tanıdığımız PKK hareketini  ve sn. Öcalan'ın duruşunu savunan arkadaşlar bile yorum yazmaz oldular. Son iki gündür tüm yorumlara baktım, hakaret ve küfür içermeyen tek bir yorum silinmedi. Onlarca yorumu da Ahlak sınırlarını aşan kelime ve cümleleri silerek yayınlamak zahmetine katlaştım. Sizin "kınamanıza" yanıt verirken bütün saygıdeğer okurlarımızı da bu konuda bilgilendirmek istedim. Selam ve hurmetler, H.Ş. 

FC konuyu daga bayira ruzgara cekmis, bu tipik epigon yazarinin dikkatini ocalanin (kelime anlaşılmadı -edit) antoljisinin en son orneklerine cekmek lazim. (bu arada kurd siteleri artik Ocalan in butun cozumlemele ve avukat gosurmeleri tekstlerini her an herkesin ulasabiecegi bicimde sitelerinde bulundurmasi lazim. bu cok onemli)

Apo nun en son incileri neler?

sizdirilan belgeden baslayalim.

1-Kurdleri yok sayan ve her turlu temel hakkini gaspettigi gibi varolusuna yonelen  vahsetin sorumlugunu TC den ve turklerden alip anadolu rum ermeni ve yahdilerine , bu cevrelerin lobiciligini yapanlara ve hiristiyanlarin anadoluyu kaybetme hincina bagladi mi, bagladi. ferda cetin bir iki lakirdi bunlara etmek zorunda, aksi halde liderlerin ......... her canagi yalayan bir kisi konumuna duser.

2- Öcalan'dan gelen su texte bakin: nereye istersen oraya cekilecek, eklektik sacmaliklar dolu, ve bir gun sonra tornistan edecegi seyler: "CHP ve MHP paralel devletin izdüşümleridir, basit aletleridir; AKP’ye de, medya ve işadamlarına da sızmışlar. Sadece MİT kalmış, hedeflenen bizim geliştirdiğimiz diyalogdur. MİT Müsteşarı düşürülmek isteniyor. Emre Uslu, Mehmet Baransu MİT’i hedef aldılar,. arkalarında devasa bir güç var. Florida kontrgerilla merkezidir. Abdullah Çatlı iki kez gitti. Papa, Palme… Sakine bu tür grupların işidir. Yeni gladyo tam anlaşılamıyor. Çözüm adına yapılan her şeyi sabote ettiler. Sakine olayı bende düşük bir tereddüt uyandırdı. Net değil. Sakine Avrupa’da barışı temsil ediyordu. Hala aydınlatılamadı. İşte siz. ABD-İsrail-İngiltere’nin talepleri vardı, o zaman da MİT bu işe yatmadı. Tansu Çiller’in 2. Atatürk olma sevdası vardı. Beni de bomba ile öldürmek istediler. Doğan Güreş-Tansu Çiller işbirliği de oradan (İngiltere’den) icazet almıştı. Sonuç olarak böyle bir durum yaşadık. Cemaatin merkezi ABD’dir. Benim buraya alınmamla birlikte Fethullah da ABD’ye alındı. Bir yazar (yazarın adını hatırlayamadı) ‘Fethullah Gülen, Nur hareketine sızdı’ diyor. ‘Kesin bilmiyorum, Kemalistlerin sızması’ diyor. Nur hareketini inceleyin, Saidi Nursi eski Nurs köyündendir. Eski bir Ermeni köyüdür. Teşkilatı Mahsusa’ya girdi, sonradan Mustafa Kemal ile takıştı. Fethullah Gülen ABD’de yaşıyor. 120 devlette okul açmış, para nereden. Florida kontrgerillanın eski merkezidir, Türkeş ve Latin Amerika’daki kontrgerilla, orada yetiştirildi. Yeni merkez ise Utah’tadır. Emre Uslu vs. orada eğitildi. Sağda ve solda örgütleri kontrgerilla ele geçirdi."

 

Bunlar akil izan integrite sahibi birinin edecegi lakirdilar mi? degil, apo bu karman corman corbayi manuplasyonun temel orgusu olarak surekli yapiyor, FC ye Ocalan in HIK diyeni olmaktan cikip bari tasvirciliginde kalmasini onerecegim o mertebe biraz daha makul idi. tasvircilik den sonra HIK deyicilgie cikmak iyi belurtiler degil. bize su textin bir cözumlemesini yaparsa seviniriz. daha bitmedi, bereketli bu apo tekstleri 3-bir de soyle bir seyler var, tatli dilli kurd dostu-ulus devet dusmani siiri da sahnede gerdan kiviriyor  "Sırrı: Rojava (Suriye’nin Kürt bölgesi) için bir aktarımınız olacak mı?

 

Öcalan: Suriye’de Kürtler iki tarafla da görüşsünler, kim haklarını verirse onunla çalışsınlar. Suriye Demokratik Kurtuluş Cephesi olsun. Kürt, Arap, Türk, Türkmen hepsi. Suidi Selefiler çok tehlikeli, Esad ise küçük burjuva diktatörlüğüdür. Kürtler (Suriye’deki Kürtleri kastederek) Barzani’nin emrine giremez. Onun çizgisi farklı. Kürtler mutlaka bir öz savunma gücü oluşturmalı."

ve bu

Öcalan: Çok iyi olur. Öcalan: (Altan Tan’a dönerek) Sen sağdaki örgütleri bilirsin. Kontrgerilla ABD merkezlidir. Yargı ve emniyeti ele geçirdiler. MİT askerlerden güçlü çıktı, savcı çağırdı gitmediler. Bana göre bir direniştir. Erdoğan bunların burnundan fitil fitil çıkarır. İnşallah diyelim.

 

bunlar bir onceki belgeden inciler. simdilik bu kadari yeter, FC ve benzerkerinin  bu hususlarda gorus bildirmesi beklenir.   yarin da son newroz bildirisi uzerine, misak i milli hevesi ve kullanilan dil, kelimler uzerine yazariz. APO da integrite yok velakin inci cok. epigonlarinda ise sadece ahlak sukut eylemis.

hurmetler

SN: ferda CETIN, bu senin saldiri yöntemi ile kac devrimci ve gercek yürtsever öldürüldü biliyormusun.Artik sapka düstü kel göründü, kimse yemez bu bayat ve cirkin yöntemi. kücük adamlarin söyledigi ortadadir ya sen nediyorsun. Kürtlerin köpegi , küslari, yaban hayvanlari bile söz söyleme hakki vardir, birak insanlarin. sen önce kendin ile barismalisin. bu kafayla adam öldürürsün, aydin adam önce namuslu olur ve samimi olur. sen tarafli medya unsurlari gibi yazmisin. acaba sen kime benziyorsun , kendinide ve benzerlerinide katgorik olarak gelecek yazinda tahlil edermisin. yalcin akdoganla ayni yere, ayni kümeye düsmemene dikkat et lütfen. selamlar

Ferda Cetin, Apocu olmayan tum Kurdlere " bu tipler" diyor .ve bunlari 3-5 kisi olarak lanse ediyor. bdp 2 milyon oy aliyor ve bu partiye oy verenlerin hepsi apocu da degil ama turkiye de en az 20 milyon Kurd yasiyor simdi biz bu 15 milyon Kurdu "tip" kisimina mi koyacagiz ey Ferda Cetin? 

pkk askeri olarak yenilmese bile siyasetten yenilmistir ,su durumda misak-l milliyi ,uniter devlet modelini turk-kurd kardesligini -ki hicbir zaman olmadi- savunmak yenilgidir .ve ferda cetin gibi "tipler"  hezimeti zafer diye yuturmaya calisiyorlar. Bu arada gecmisten beri apo`yu putlastiran O`na yagcilik -yalakalik yapip sisiren bu muritlik karsiliginda makam ,mevkii ,itibar ve para sahabi parazitleri de unutmus degiliz. zararin neresinden donersenin donun yine de kardir.

hangi 15 milyon merak ettim.diğer kürt partilerin aldığı oy yuzde 0.5

 

"oy hesabı" tipik türk ve faşist hesabıdır arkadaş sen de tayyip ve dövlet bahçeli ye mi özendin(!)?

Ferda Çetinin yazısını okuduğumda  yazıyla ilgili yorum yazısı yazmak istedim. Neki yazı hakındaki yorumları okuyunca a.g. yazıyı tekrar baştan okudum. Acaba gözümden birşeymi kaçtı diye. Baştan hemen belirteyim;  yorumcuların ruh hallerini anlıyorum. Coğu Kürdistan a sevdalı ve Kürt milliyetçilerden oluşuyor. (Yorumlarının sonunudaki sloganlardan da net  anlaşılıyor zaten.) Çoğunluğun dışındaki birkaçının ise zaten amaçları belli ve ben onları ciddiye almıyorum.  Sınıflı bır ulus olduğumuza göre elbetteki milliyetçilerimizde olacak.  Ben Ferda çetinin yazısının hiçbir yerinde Kürtler hakında yazılmış ne bir küfür nede Kürt ulusunu aşagılayan bir kelime görmedim.  Görseydim  hepinizden önce ben karşı çıkardım. Ferda Çetin uslüp olarak elbetteki elestiriye açık biçimde yazmış. Bu doğru. Ki o uslübü bende eleştiriyorum. Yazının özünde  PKK den ayrılan herkesi değil; Ayrıldıktan sonra PKK/ Öcalan karşıtlığı yapanları hedef almış. Artı Kürdistanın/Kürt ulusunun sömürgeci Türk devletiyle pazarlık yapabilme aşamasına gelmesinde ciddi katkıları olmayan ama bu gün eyvah pastadan bize dilim kalmadı mantığıyla barışı sabote etmeye, akılları bulandırmaya çalışan marjinal örgüt ve yöneticilerine  ( tasvip etmediğim) bir uslüple deyim yerindeyse saldırmış. Unutulmamalı ki ne kadar marjinal olduklarını bir yana bırakırsak; kendi çaplarında kitlelerin bilinçlenmesine  asgari düzeyde de olsa katkıları olmuş ama  olayların gelişim hızına ayak uyduramadıklarından epey gerilerde kalmanın verdiği telaşla yanlış yapmanın eşiğindeki  şahıs ve kurumlar da  farklı bir uslüp kullanmamaktadırlar. Onları sağ duyuya davet etmek yerine saldırmak bizlere yarardan çok zarar verir.  Dönem birbirimizle  değil gelişmeler ve sabotörlerle didişmemiz gereken bir dönem. Hiçbirşey yapmayan insanın hata yapma oranı ne kadar düşükse çok şey yapan insanın hata da yapabileceğini unutmadan gelişmeleri mantık içinde izleyip değerlendirmek durumundayız. Bence mücadele farklı boyutuyla  yeni bir aşamaya geldi. Enerjimizi birbirimize karşı hovardaca harcamak yerine yeni mücadele sürecine adapte olmalıyız ve dosta, düşmana yek vücut olduğumuzu göstermeliyiz. Kol kırılır yen içinde misali,  kendi iç çelişkilerimizi Konuşarak, tartışarak ulusal çıkarlarımız açısından üzerimize düşeni  yapmaya çalışmalıyız. Uslüp olarak eleştidim bir yazının etrafında bu kadar gürültü koparmak, hakaret ve küfüre varan saldırgalık hangimize ne kazandırır oturup düşünmeliyiz.

İçeriği hakaret dolu, özü  boş bir yazı... 

h.siyamed.... el insaf  Yazinin Basligi bile Kendi basina bir Hakarettir ( Eger Gurur varsa). Simdi gelelim meseleye; Hic Kimse Kimseye zorla kimseyi sevdiremez. ama Ferda cetinin yazisi aynen bu slogandir YA SEV YA TERKET  yada YA SEV YA HIC KONUSMA ..... Bende Diyorum Hem sevmiyorum ve hemde konusacam. Niyemi? Cünkü  benim ait oldugum Irkin  ve Halkin tek sorumlusuyum ve yöneticisiyim  diyen birine karsi tabiki konusurum eger hatalari olursa veya Beni Rencide edecek veya beni Koyunlastirmak isteyecek, Düsünceleri Kesinlikle  Red ederim ve  kabul etmem. Veee karsi da cikarim. Eger Basi egik ve Boynu bükük olacaksam ve ot gibi olacaksam olmaz olsun  öyle bir hayat diyorum. Biz Hepimiz bir kaliptan cikmamisiz ki ayni birbirimizin Kopyasi olalim, böyle bisey de zaten imkansiz. Onun icin Kendi düsüncelerinizi ve olmak istediginiz Kisiliginizi Bize Dayatmayin, bizde Sehit vermisiz Mücadele vermisiz ister PKK catisi altinda veya ister KUK catisi altinda. Onun icin Konusacagiz ve yalnislara Parmak basagiz. Kürtlerin basina Kabadayi kesilmis bazi Putperestler,  her neyse ne söylesek bos zaten,  her sey acik ortada.Kürtlerin Son Isyani Resmen Bastirilmistir yada pasif düsürülmüstür ve bu pasiflik Marjinallige yol acacaktir  sayet öyle devam ederse. Ama  Lakin PKK amerikaya Lazim olursa o zaman belki durum degisebilir.   AYRICA KÜRT SORUNUN CÖZÜMÜ ERDOGAN´I DA APOÝU DA ASAR cünkü Kurdistan Uluslararasi bir Sömürgedir.   Onun icin Ben sahsen Uluslararasi arabulucularin icinde olmadigi bir Barisi ne Samimi ne de kalici buluyorum. Yazimi Bu Sloganlarla bitiriyorum...... Bi Rûh Bi Can Em Bi Te reni Ey Saddam.....Bi Can bi Xwîn Em Bi te Reni Ey Saddam. Simdi gelelim Apo Icin atilan Sloganlara******Bi can Bi Xwîn Em Bi Te Reni Ey Serok***********Bi Rûh Bi Can Em Bi Te Reni Ey Serok********** Benzerlikler Resmen KafaKaristirici :-)

Hinék (Bazı )

Bazı lığın kelimei manasını bile bilmeyen ,,bazılarında,, Kurd Milledinin beklentisi ne olabilirki ?Hiç..

Özgür politika webi neden yasaklı ? olduğunu şimdi daha yeni anladım...Tabii ki bununla beraber "ortak" düşmanlığın nereden buluştuğunuda ..Sayin Ferda Çédin gibiler gerçekleri anladmaya dewam edsinler Özgürlükçü kurdler kale gibi arkalarındadir..BAZI'ları (hinék-ler) dediği  sayiları 20 'yi geçmez : Yanisi Bir insanın parmakları kadar'dirler..(Sadece bir insanın).Onları sawunan yorum-cuların sayısı da o kadardir '!'

Bunlardan biri-leri  deyin " Kurd Kimlik'in " gölgesinde web açıb ,sabahtan akşama ,sayıları hem o bir insanın parmakları kadar edmeyen BAZIlara AZILILAR kadar küfür haqared eddiriyorlar (Özgürlükçü Kurdlerin kurum we kuruluşlarına öncülerine ) we hemde sayılarını çoğaltmak için ülkücü faşistinden tutun itinden mitine kadar Kurdlerin her degerini KÜFÜRLER ile ayaklar altına aldırıp çiğneyerek  "BAĞIMSIZ KURDİSTAN" söyleminin gölgesine sığınıyorlar.Ya pratiki icraadları   ? Ee YOK çünkü  BAZI sinsi düşmanlardir.Çünkü hem özgürlükçü kurdlerden bekliyorlar we hemde düşmanca saldiriyorlar.Çünkü Lnadliklerdir..Hiç bir onurlu kurd onların tek bir sözüne dahi güweni kalmamışdir.Çünkü yalancılar sahtekarlar sinsi düşmanlık üreddikleri bilinmektedir.

Bazı,şeyleri "doğru" söylüyor olabilirler,ama hiç bir mücadelei  tarzları  gerçekçi deyil ..'!'

Özgürlükçü Kurd Milledi; Doğru ile Gerçekleri bir -birinden çoktan  ayirdmiştir.Zawalı zalimlerin henuz haberi yok.

Ey zalimler;Duymuyormusunuz /Görmüyormusunuz ? Pratiki Kurd Özgürlük mücadelesinin :Siyasi-politik we askeri  alanlarından KOPAN bazı KOMUTANLARIN dahi ne hallere düşdüklerini ?Düşkün olduklarını görüyoruz..Ya sizler ,bazılar.Sayıları bir insanın  parmaklarını geçmeyen kinci zalimler görmüyormusunuz ?

Daha da görmedinizmi ? Birer MUM  gibi eridiğinizi hee ? İşde sizin gibileri eriten O ATEŞİ henuz anlamamışsınız.Bitmeden görün  BİLİN o ateşi ,Gerçeklere ayak uyduran özgürlükçü Kürdleri..'i'

Sıbeh ,Amed meydanında duh toplanan bir milyonluk özgürlükçü kürdler,'KURDİSTAN BAĞIMSIZ 'lığı için tahrir meydanına çewirse ? ;Duh olduğu gibi O Roj da  da yine Qayıblardan gizlenenler olacaksınız ,'[!]',

Duh,İro we sıbeh'iniz'de , hep ayni idi/ayni olacakdir bazıları....Buda bir gerçekdir.'i'

 

 

bız kürtler sizi merdine vana çapakçura bitlise bekliyor heppi yorımçiler gelsin başımizin tacı olurlar(!) evropada gavur kapılarında yorım kolay! gelin ayrıça şu  yarım kalan "sosyalızm" inşaatınını da bitirak bakın "kemal burkay ağabey geldi nasıl gözel karşuladık sizler de buyrun gelin! apo olmasa adınız bile yoğidi  ayrıca ferda küfür etmez bilen biler parayla işi heç olmadı sorun kürt mahkumlara anlatsınlar siz ona sövün büyürsünüz!

"yorımçi" arkadaşlar biz kürtler için "apo" ....sizden daha değerlidir! kürt adın türklere faşist mhp ye ezberleten adamdır! allah yardımcısı olsun

Cevap hakım doğduğu için yazıyorum.

Sevgili Dıjwar Koser: Eğer yazdığım yorumları izledıysen hemen her yorumda yaptığım bir vurguyu hatırlaman gerekir. ( Kürd ulusu sınıflı bir ulustur ve her sınıfın elbetteki temsilcileri olacaktır derim her defasında.)  KUK tan geldiğini yamışsın ki KUK lu arkadaşların çogunu birebir tanırım. Ve bildiğim kadarıyla senin yazdıkların geçmişten tanıdığım ve çoğunu  çok taktir ettiğim insanların düşünceleriyle örtüşmüyor.   Bahse konu yazıdaki uslübü eleştidiğimi dikate almadan yazmana üzüldüm.  Elbetteki herkesin kendi düşüncelerini ve siyasi görüşünü belirtme/söyleme/yazma hakı var. Neki birbirimize karşı kırıcı olmamız illaki gerekmiyor.  Başkalarının düşüncelerine saygılı olmak rencide olmak, koyunlaşmak olarak algılanmamalı diye düşünüyorum. Burada Ferda Çetin yada başkasını savunmak gibi bir amacım/ hakım olduğunu da sanmıyorum. Herkes kendi yazdığından sorumludur ve kendisini savunacak yetenektedir. Neki saddam için de söylendiğini yadıklarını ben hiçbir yerde okumadım cahilliğime verin lütfen. Kaldıki ben ne kişiliğimi nede düşüncelerimi kimseye dayatmayacak kadar kendimi demokrat görüyorum iznin olursa. Dayatmada bulunduğumu nerden çıkardığını da doğrusu anlamadım. Kürdlerin başına kabadayı kesilmiş bazı putperestler derken de kimleri kastettiğini anlamadım ama  ben şahsen putperestlerede saygı duyuyorum. Kendi inançlarıdır diye ve senin gibi onları aşagılayıcı bir dil kullanmayı da kendi adıma zül sayarım.

eleştirilere neden bu kadar kapalıyız anlamış değilim. ismail beşikci kendi düşüncelerini ifade etmiş kürd mücadelesine çok değerli katkıları olmuş bir aydındır.bazı saptamalarına katılır veya katılmayız. ama samimiyetinden ve emeğinden kuşku duyulmayacak bir insan olarak önemsiyorum kendisini. .

Yorumlarınız moderatörlerin onayından geçtikten sonra yayınlanacaktır.

Filtered HTML

  • Web sayfası ve e-posta adresleri otomatik olarak bağlantıya çevrilir.
  • İzin verilen HTML etiketleri: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <img> <br> <p>
  • Satırlar ve paragraflar otomatik olarak bölünür.

Plain text

  • Hiç bir HTML etiketine izin verilmez
  • Web sayfası ve e-posta adresleri otomatik olarak bağlantıya çevrilir.
  • Satırlar ve paragraflar otomatik olarak bölünür.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.